Начало

Tailwalk Dageki S722M – универсалният боец

Здравейте колеги и приятели, Трудно се пише безпристрастно за любимата си въдица , която вече 2 -ра година малтретирам без всякакъв свян. Но, е време да си кажа впечатленията за може би най-универсалното нещо което съм докосвал , за парите си 🙂 А, те никак не са много и смело мога да заявя ,че в този ценови клас трудно може да се намери нещо конкуриращо го. Дължини и тестове дал господ , но аз ще представя моя фаворит , а ...

За мартенски кефали по река Янтра

Преди няколко години се запалих по спининга с риболов на кефали, но с течение на времето леко отсвирих този приятен начин за улов на кефалите. Костурите, щуките и белите риби ме завладяха повече. Както знаете някои от тези видове вече са в забрана, а напоследък не ми остава време да си направя целодневен излет за костур или да се разходя към някоя пъстървова река. В петък следобед ми се освободиха няколко часа. Реших да си припомня доброто старо време. След ...
/ / Риби, Риболов

Платена любов…мне, благодаря!

От много време се каня да риболовствам около столицата. Не само защото ще са нови за мен места, а най-вече защото ще мога да се запозная с хора, които срещам само в интернет пространството. За целта обаче най-удачно би било да остана да пренощувам в София и на другия ден да ходя за риба. И така, снощи ми изскочи пътуване към милата ни столица, в която освен по работа не бих стъпил. Планувах късно тъгване и приключване на ангажиментите, нощувка ...
/ / Uncategorized

Речни приключения в началото на февруари

Седми февруари, рано сутринта пътувах към южна България. С добър приятел се разбрахме че в този ден ще направим един излет за пъстърви, а избраната речна дестинация беше точно там. След срещата ни към 08:30ч, малко след това бяхме екипирани и готови за риболов. За първа риболовна спирка избрахме участък в долното течение на реката. Точно преди да започнем да облавяме, бяхме информирани от местен човек, че нивото на реката ще бъде намалено до минимум, поради извършващи се ремонти дейности ...

Откриване на пъстървовия сезон 2018

Oткакто се запалих по пъстървовия риболов, си имам традиция да откривам в първият позволен ден за риболов на пъстрите рибки. Тази година както и предходната, избраната от мен река за риболов беше Панега. За сравнение с миналата година, тази температурите бяха по-благоприятни. По спомен през 2017, сутринта минусите бяха около 15. Започнах да облавям  от началото на реката, като след смяна на няколко примамки на място за ловене, се спусках надолу по течението. Преди да излезе слънцето вдигнах две не ...
/ / Риболов

Първа риба от новия каяк

Здравейте колеги , Честита нова година , здраве , щастие и много риболовни успехи. През изминалата вече 2017 -та година ме споходиха много прекрасни моменти на вода , а в нейния край смених любимият си каяк Malibu Stealth 9 с последният топъл топъл модел на Hobie - COMPASS Страхотният модел ми дава съвсем нови хоризонти в риболова най-вече като стабилност , скорост  и начин на риболов , но за това в неговото представяне 🙂 Първите ми излети с него преминаха ...

Морски риболов в Гърция

Дойде време за първият ми истински спининг риболов на морски риби. Казвам истински, защото лятото докато съм на море с жената първо че няма риба, второ че трябва и на нея трябва да обръщам внимание. Пък и друго си е да има кой да те заведе, да ти покаже кое, какво, как, къде. Малко на шега стана всичко и много на бързо. В крайна сметка на 30 декември в ранните часове вече пътувахме към Гърция, с цел да хванем първия ...
/ / Морски Риболов

Дъждовният риболов или как изгоряха бракониерите

Днес щяхме да ловим от брега набързо. Това беше нашия план със Жулиан, но беше коригиран след намесата на Миленко. Той беше решил да ходи на същия водоем, но с новия си каяк. Аз повече от месец се каня за съвместен риболов с него и така и не се уцелихме. Това наложи и да преосмислим нещата, а именно да отидем и ние с лодката. Габровският майстор на силикона уж бил проучил прогнозите и нямало да ни вали - нещо което ...
/ / АнтиБракониери, Риболов

По Марица през Ноември 2017

През ноември направих три излета по Марица около Пловдив, като успях да избегна капото, къде с по една риба, къде с по две. 🙂 Ето го и обзорния фото разказ. Дърветата край Марица отдвана започнаха да сменят зелената си премяна с жълта. Лека-полека жълт дъжд започна да посипва бреговете на реката. В началото на ноември забелязах и първите ята корморани, които започнаха да пресират рибата в участъка. В бързеите и плитките тихи участъци, където през октомври ловях малки хищници на ...

Микроджиг през ноември 2017

Ноември месец отмина почти неусетно при мен. Разходих се на два големи язовира, като слуката там бе нулева. Месецът бе белязан от редица земетресения, които със сигурност изиграха роля за апатията на рибите към силиконовите примамки, тъй като знаем, че тези явления ги стресират и те не се хранят. Отделно от това, със сигурност усещате по сметките си за ток и парно, че студените месеци тази година не са чак толкова студени. 🙂 Дневните темепратури все още се въртят около 10-14 ...

Неделна слука

Както знаете от предишни мои теми, неделните дни не са ми от любимите за риболов, но става ли на въпрос за лошо време в неделя, е това е моят ден. В събота внимателно проследих прогнозите за времето. Според сайтовете които погледнах, се очертаваше силен вятър и снеговалеж. Подбрах подветрено място на което от време на време да духва, но да бъде поносимо. Сутринта пътната обстановка ме позабави и бях на брега по светло. С първото хвърляне имах единичен празен удар, ...
/ / Риболов

Късни есенни костури от брега

Зимата позакъснява, а това отдава шанс все още да се правят добри костурски излети. През изминалите седмици имам няколко успешни такива, но за един от тях си заслужава да се отдели повече внимание и затова реших да напиша тази тема. Все още водата не е изстинала достатъчно и рибите са пръснати навсякъде, също така са в постоянно движение. Сутринта започнах да ловя в малко заливче, където дълбочината при максимален кастинг не беше повече от 6 метра. Още с първите замятания ...
/ / костур, Риболов

Марицалайт през октомври 2017 – част 5

Здравейте, приятели и колеги риболовци! Представям на вашето внимание петата последна част от малката поредица фото разкази за направените излети на Марица около Пловдив през октомври. Отново имаше интересни и напрегнати моменти при търсенето на маришките хищници с малките примамки. 🙂 Радвам се, че реката в този си участък е жива и държи все още по някоя хубава риба. Разбира се, рибите не са така гъсти, както ни се иска и както споменах в предните фото разкази, много е важно да ...

Време за щуки…или не съвсем

Вече трета седмица се каня да ходя ходя за риба по щукарките водоеми. За това време направих три успешни ходения за бяла риба и костур по големите ни язовори, но така и не оставаше време за щуките около старозагорските ТЕЦ-ове. Вече втора седмица се каня, че утре отивам, но това утре така и не идва във формата на риболов, а с някаква поредна задача за свършване. Станаха повече и от 10 дена без риболов, което за мен е крайно дълъг ...

Поредната мрежа на яз. Пясъчник

Здравейте колеги риболовци. Фронтът за борба с бракониерството на яз. Пясъчник зачести свойте проверки на язовира , който цял ден е пълен с рибари - лодки и дънари , силиконисти и плувкари неуморно търсят слуката и... я намират. Но , за съжаление старите ни познати мрежарите не спират да се опитват да крадат от всички нас , но пак за съжаление, не много от нас искат да ги спрат. Много по-лесно е някой друг да я свърши , някой друг ...

Марицалайт през октомври 2017 – част 4

Здравейте, приятели и колеги! Това е четвъртата част от поредицата ми за октомврийските излети по Марица. В този фото разказ ще ви представя следващите два излета, които направих през третата седмица на октромври. Случиха се отново интересни неща. 🙂 Шести излет Времето цяла седмица бе прекрасно. Грехота бе да не се ополозтворят свободните часове, с риболов. На следващия ден се отправих към друг подучастък на реката с идеята да проверя активността на едрите кефали в района. Към обяд започнах излета ...

Марицалайт през октомври 2017 – част 3

След щучият уикенд, се върнах отново по моите риболовни полета на Марица. Времето през третата седмица на октомври бе повече от перфектно и успях да направя три поредни излета, провокиран от добрата слука на малки и по-големички хищници. Тъй като материалите са доста, ще ги разделя на две, като следващия път ще ви разкажа за другите два излета, а сега само за първия, който се явява петия октомврийски излет по реката. Пети излет Не бях ходил на Марица от 5 ...

Времето на белите

Нищо расистко няма в заглавието! Иде реч за момента, в който става време за зимен риболов на бели риби. Големите язовири не са ми любимото място за риболов, още повече с лодка. Там е пълно с такива и се прескачаме един друг, всеки наднича в чуждото канче, навират се едни в други и т.н. С лодката обичам да се забия в някой затънтен малък гьол, предимно заблатени такива и си дърпам щукички. Дано но все ми се иска да и ...
/ / Бяла риба, Риболов

Апатични есенни щуки

През вторият уикенд от октомври се разходих до някои от любимите ми щукарски дестинации, за да проверя как е есенния апетит на зъблите. Направих два сутрешни излета, съответно през събота и неделя, като не останах доволен от активността им. Щуките бяха по-скоро апатични или ги нямаше там където обикновено ги ловя, снимам и пускам обратно, поради една или друга причина ... За съжаление тези дестинации вече не са тайна за никого и през годините, всеки път заварвах там все повече ...

Моите успехи със spinnerbait

Едва открих този текст, който съм писал в края на месец ноември миналата година. Исках да го публикувам тук, за да е лесен за намиране, тъй като го смятам за поучителен. Качвам няколко снимки от интервал между две лета, като има риби от всички сезони. Тази универсална примамка ни е спасявала много пъти от разочарованието, а и донесе няколко трофея: Спинербайта е готова примамка на това, което се опитвам да постигна съчетавайки въртяща блесна или клатушка с добавена от мен ...

Марицалайт през октомври 2017 – част 2

Ето я и втората част от серията излети, които направих на Марица с лайтовия спининг. Отново ще ви покажа два излета, както беше в първия ми фото разказ. Събитията са от втората седмица на октомври. Предходният уикенд (07-08.10.2017) през страната бе преминал за кратко студен фронт и си поваля. Така и така бях начесал крастата предната седмица, та реших да пропусна риболова през уикенда. Два дни след споменатите валежи се отправих пак към Марица. Трети излет За мое очудване реката ...

Неочакваната щукослука

Здравейте приятели и колеги 🙂 Разказът за този риболов се позабави , но все пак по-добре късно... отколкото още по-късно 🙂 И така в началото на октомври имах щастието да тествам няколко различни комбинации от мутипликаторни макари и въдици - от универсалният Tailwalk  Fullrange  , до чисто джъркова гега на Pontoon 21 с лайт тест 20 -80 грама и се стигне до типична джигова гега 7§half  с тест 7 -21 грама. За тестовете с тях ще понапиша друг път ,а ...

Марицалайт през октомври 2017

Здравейте приятели и колеги по въдица! Започвам малка поредица от фото разкази за лайт излетите, които направих по река Марица около Пловдив през октомври. Сигурен съм, че ще са ви интересни, тъй като имах много добра и разнообразна слука на различни видове примамки. Реката в този участък е малко по-различна от средното и долното течение. На места тя държи много добра популация от лайтови рибки, което мен лично много ме радва, но преди всичко трябва сам да откриеш къде стоят ...

Почивка в Дидим, Турция 2017

Следващият фото разказ, който ще ви представя, е на морска тематика. В средата на септември бях на почивка в Турция с моята половинка. Не устояхме на привлекателната оферта на един 5 звезден хотел в Дидим, разбира се на ол инклузив и се запътихме натам, за 5 нощувки. Задължително с мен взех и лайт спининга, като напълних само една малка кутийка с примамки. Стори ми се излишно да взимам много такъми и примамки, пък и този път смятах да оставя встрани ...

Риболов на Средиземно Море от брега част 3

Здравейте колеги, Представяме Ви един страхотен рапорт за риболов във Средиземно море на колегата Росен Маринов , който изцяло се е специализирал в това да вади страхотни морски риби 🙂 Да започнем от началото , а то е свързано с комбинацията  пръчка - макара! Такъм: Zenaq PA90 оборудвана със Stella 4000 FI – перфектна комбинация. За пръчката каквито и хвалби да дам, все са малко. Уникална, хванах риби видях как се държи с тях. Предварително беше заплануван тест на 2 ...

Последните пъстърви 2017

Ето, че настъпи моментът да разкажа и за неофициалното ми закриване на пъстървовия сезон, което всъщност се превърна в официално такова поради ред причини. 🙂 В средата на септември направих един чудесен излет подплатен с много слука, красиви моменти и малко гадости, които "живеят" във всяка една българска река, било то пъстървова или не. Много обичам рано сутрин, когато заедно с прохладата носеща се от реката, да вдишвам и свежия аромат на дивата мента, която расте по бреговете й. Ето, ...
/ / Пъстърва, Риболов

Есенни лайт емоции – 2

Не съм фен на риболов през уикенда , но така се случи че в неделя нямаше какво да правя. Скоро време не съм имал възможност за целодневен излет, а това беше моят ден. Настроих се за комбиниран риболов на щуки и костури. Възползвах се максимално от всяка минута. Около 10 часа бях на брега на водоема. Първите два часа потръгнаха много тегаво, имах две поведени и откачени риби. Единственото хубаво е че не срещнах хора по брега, но кой луд ...

Летни щуки 2017 – 2

Здравейте, колеги и приятели риболовци! Леко съм назад с разказите, поради една почивка в Турция, за която ще стане дума по-късно 🙂 , но каквото това. Важното е риболовът да не спира и да има какво да се покаже и разкаже. 🙂 В края на лятото направих един последен летен излет за щуки. На щуколов не бях ходил от 15-ти юли. Сутринта на 10-ти септември минах през Краси да го взема към 6 часа и след около час, вече посрещахме ...

Есенни лайт емоции

След няколкото успешни щукарски излета от изминалите дни отново реших да посетя същият водоем на който имах слука. Събудих се около 7 часа. Погледнах навън,мрачно, мъгливо, сиво и студено утро. В главата ми се въртеше идея да посетя езерото на което имах слука предходните дни. Мина час от както станах и вече пътувах към водоема. Видимостта се подобри, а край водата цареше спокойствие. Впоследствие бе нарушено от взривове при каменна кариера в близост 🙂 С настъпването на студените дни, водната ...

ATC Valiant CF 2000 Ultra Light

Здравейте приятели, Представяме ви едно ревю на новата ATC Valiant CF 2000 Ultra Light 175 g със съгласието на Димитър Куманов - Смог. Приятно четене. Здравейте пъстърволовци и други съмишленици, Съвсем на скоро бях информиран от Димитър Илиев , че ATC са пуснали нова макара, в пъстървов размер и заявено тегло 175 гр при размер 2000. Имайки предвид впечатленията от предишния модел ATC Valliant 4000, който имам, не се колебах дълго и отнесох една от няколкото внесени налични бройки. Този ...