Отново в Щукарския Рай

След доброто откриване на белите риби , реших на следващия ден да се отдам на щуколов с приятели. Около 9 часа сутринта пристигнахме в Щукарския Рай – едно от малките диви и уникални места за риболов на щука в България. За съжаление първоначално риболовът не тръгна добре. Забелязахме във водата подозрителни шамандури, които от опит знаем, че са бракониерски тапи за щуки.

Огледахме се и забелязахме в далечината една надуваема лодка във водата с двама човека, които въртяха на блесни. Предположихме, че може би тия шамандури са техни. Моите приятели си пуснаха каяците и веднага почнаха да вадят тапите, като ми ги хвърляха на брега, за да ги унищожа с ножа :

От далечината се чуха викове : „- Абе ееееееей, я не ми пипайте шамандурите бееее! Ще ви убия ве ееейййй….!!“
Оказахме се прави, че тези тапи бяха на хората с надуваемата лодката.
На снимката се вижда колко са нагли тия типове /въртят между шамандурите си, като другата е в дясната страна на изсъхналото дърво/ :

Ей направо полудяхме тримата и почнахме чобанската, с провиквания, да се разправяме с тия хора :

Отнесохме доста закани и заплахи, че им унищожаваме бракониерските тапи, поради което телефонирах на 112. В последствие се свързахме с дежурния полицай от местното РПУ и му обяснихме каква е хавата. В това време, заплахите на двамата наглеци секнаха 🙂 Изчакахме ги около 30-40 минути да дойдат към нас, та да се разберем мирно и кротко, но така и не се отлепиха от шамандурките си, пред които замятаха блесните. Решихме, че няма да си прецакваме съвсем излета, заради някакви си откровено казано селяндури и се пръснахме из водоема. За съжаление, заради такива тарикати, нашите водоеми в скоро време ще се превърнат в изпразнени откъм риби локви. Направо ми се реве, като виждам каква уникална щукарска дестинация се съсипва по всякакъв възможен начин…..

….и така, първата щука за деня ми удари на CrackJack 78F-SR.

Малка щука, която след снимките върнах обратно :

Последва над  едночасово безрибие при мен и моите приятели. Слънцето вече се бе вдигнало високо и напичаше яко.
Единият авер  излезе на брега до мен с каяка да удари една бира и да направим разбор на кутиите ни с примамките 🙂 Аз си харесах от неговата кутия Fox RAGE Hitcher Jerk & Twitch Floating 120sm и почнах да го мятам :

Докато си коментирахме и експериментирахме примамките, на този джърк ме натресе от нищото една добра щука, която бе над 60 сантиметра. Имахме удоволствието и двамата да наблюдаваме атаката. За съжаление рибата се откачи на метър пред мен и не успях да я щракна с фотоапарата 🙂 Не след дълго отново добра риба атакува същия джърк, но не успя да се зашие добре на куките. Прегледах ги и установих, че фабричната задна тройка е доста по-малка от коремната, което явно бе и предпоставка за двете откачания на рибите. В последствие имах още един удар на щука 60-ка, но тя не успя да нацели воблера 🙂 Определено в този момент джъркът ми стана любим и си казах, че задължително ще си купя няколко бройки 😀 За съжаление се оказа, че в България не се предлага този джърк, а разглеждайки сайта на Fox Rage, забелязах, че е спрян от производство.
Общо взето до края на излета, успях да излъжа още няколко щуки, но с доста скромни размери. Две от тях хванах на Shadow Rap :

На Fox-а бях изненадан също от една писалка 😀

По време на излета, използвах и един нов за мен флуорокарбонов повод за щука на FilStar с дължина от 25 сантиметра. Останах с много приятни впечатления от него, особено при воденето на повърхностни примамки и мисля да го ползвам и занапред.
До нови срещи и пазете малкото диви водоеми, които са ни останали. 🙂

7 thoughts on “Отново в Щукарския Рай

1. Savage Angler

Привет, интересува ме конкретно Fox RAGE Hitcher Jerk & Twitch Floating.
    Благодарен ще съм Ви, ако ми дадете адреса на магазина, в който предлагат въпросния джърк 🙂

2. maznio

За момента гледаме да го опазим в тайна, но скоро и там няма да има щуки след като много хора прибират каквото им падне 🙁

3. Петровси

Здравейте колеги много ще ми направи чест ако дойдете да направим един съвместен излет на щуки 🙂