Бяла Риба

Откриване на белките 2017

Пролетта е сезон, през който закриваме риболова на някои хищни риби и търпеливо чакаме да открием риболова на други. Ето, че след като открих успешно щуколова, настъпи времето и на белите риби. В България риболова на бяла риба се открива официално на 16-ти май. Още първия уикенд, след 16-ти, направих два поредни излета. На 20-ти и 21-ви май посетих един от любимите ми свободни водоеми в търсене на белките. Около 17 часа вече бяхме с моите приятели на язовира и картината, която заварихме там беше сравнително същата, като на откриването през 2016-та. Разбира се отново имаше лодки, които влачеха там, където ми падаше силиконовата примамка, но за късмет този път нямаше инциденти. Тъпо е да стоиш 5-6 минути, че понякога ...

На яз.Пясъчник след леда

Здравейте колеги, След размразяването на яз. Пясъчник се размърдаха не само мрежарите , който къде успешно къде не натискаме , се раздвижиха и рибките и беше нормално да опитаме да ги провокираме преди тотално да се замислят за хвърляне на хайвера. Както и се очакваше риболовът беше в намаляваща прогресия към пълно спиране на 5.03 , но все пак имаше интересни моменти за тези , които успяха веднага след падането на ледовете да отидат за риба. Е , ние с колегата по каяк Петьо успяхме да се топнем чак на 26.02 и направихме приличен риболов основно на дребни мъжкарчета от вида бяла риба 🙂 като поляганията върху влакното бяла 3 пъти повече от ударите. За много от натисканията имахме съмнения ...

Последният излет

Ето, че чак сега ми остана време да седна и да напиша каква я свърших с излетите през Декември. Направих общо 3 риболова, като два от тях бяха неуспешни, а последния бе страхотен и имах много добра слука! Пропускам първите два и минавам направо на последния излет. 🙂 Преди обед на 28-ми Декември имах ангажименти, които трябваше да се свършат. Сутринта времето беше чудесно и докато си чаках реда из държавните чиновнически институции почна да ме хваща яд, съзнавайки, че губя ценно време... Време, което със сигурност щеше да бъде оползотворено по-добре ако бях отишъл на риболов! Дочаках си реда и към обед се изстрелях с "200" към къщи, че времето почна да се разваля. Прегледах набързо прогнозите, а те не ...

Новата въдица 2

Привет на всички! Новата Година настъпи, обаче аз още не съм свършил с излетите от старата 😀 , така че продължавам! В средата на Ноември се отвори възможност за един пълен риболовен уикенд. Успях да направя два излета, като останах доволен от посетения водоем, слуката и една нова въдица. 🙂 В мен се зароди любопитство да пробвам новия Спийдмастър на Шимано. Първоначалната ми идея бе за риболов от брега със силикони, а впоследствие и с други примамки, когато настъпят по-топлите месеци. Доста трудно успях да достигна до някаква информация за въдицата в Интернет. Основните публикации, които прегледах, бяха тези, като по риболовните форуми не намерих нищо: 1) Testbericht Shimano Speedmaster CX Serie (240H, 240MH, 210M); 2) Praxistest am Peenestrom: Shimano SpeedMaster CX XH; 3) ...

Коледни риболовни чудеса

Здравейте приятели и колеги, По коледа ставали чудеса , казват хората и след този 24 декември почвам да вярвам ,че това е именно така , защото имах честта и удоволствието да подобря риболовният  си рекорд , но за това малко по-късно. 24 декември - вместо сняг синоптиците обещаваха хубаво време и почти без вятър и то на яз. Пясъчник - нещо което се случва много рядко :). Е , не ни трябваше голямо подканяне и някъде около 8 и половина вече бяхме на вода , като отново компяния ми правеше моя приятел каякар Петьо Бургов. Аз се насочих към мястото където преди 6 дни имах слука на хубава риба малко над 2 килограма , а той реши да открива нови ...

Добър старт на белките

След трудното откриване на щукарския сезон, настъпи време за откриване и на бялата риба, като този път още първия ми целенасочен излет бе успешен. Риболовът на този хищник с изкуствени примамки от брега е доста специфичен и изисква много опит, познания и търпение, които се трупат с броя излети /успешни и неуспешни/ у всеки един запален спинингист. Тук трябва да отбележа, че този вид риболов не е за всеки, поради по-високото ниво на трудност през различните годишни сезони. Доста млади и начинаещи риболовци лесно и бързо се отказват да търсят бялата риба от сушата, поради прогресивно нарастващия им брой неуспехи, които са в зависимост от много фактори. Винаги съм уважавал риболовците, които ловят успешно тази риба на изкуствени примамки от брега /през студените и топлите месеци/ и продължавам да го правя, защото ...

Бели рибки на яз. Пясъчник

Здравейте колеги и приятели, Поради малкото време и липсата на каквато и да е информация за риболов освен тролинг ( което за мен е далече от тази дума ) , с колегите каякари се отправихме отново към яз. Пясъчник. За валатът на 3 от 4 -те каяка на вода на връх 3 -ти март е описал прекрасно колегата Петър Бургов ,  а тук ще драсна по-скоро информация за един интересен тест на влакно с размер по японската номерация цели 0.2 🙂  което на водоем където може да те удари по всяко време и на всичко бяла риба с внушителни размери си беше чисто самоубийство. Но, да започнем от там, че при 2 -та ми пъстървови излета теста по влакно на ...

Kayak Subaru Fishing Team

След малък застой откъм риболов, вчера една част от пловдивската каяк група посетихме отново любимият ни язовир, като този път влязохме от Староселският ръкав за да разнообразим последните ни посещения откъм бунгалата . Сбирката ни бе по тъмно, като зеленият отбор бе натоварен на сивото Субару, а оранжевият на зеленото... След кратка закуска и малко офроуд в близост до Бански дол, пристигнахме на мястото където се пуснахме на вода- И оттам се започна голямото търсене на рибките. Ама нещо -тях или апетита им -хич ги нямаше. Температурата на водата бе 9,4 градуса , нивото се бе покачило още , а във водата имаше доста листа и боклуци довлечени от реката. Едва в района на могилите (които вече са под вода) ...

Бърз неделен риболов 21.02

Здравейте колеги и приятели, В неделя отново 2 -та каяка решихме да атакуваме на близо  щото за 4 часа дето ми бяха отпуснати това е най-добрата дестинация - не губим време в път , а и рибки чат пат излизат не , че сега им е времето на яз. Пясъчник 🙂 И така , на познатите близки места до дупката, аз си къпя силиконът , а Петьо ги лови.... 🙂 Ама кой каквото може да прави и може да уцели правилният силикон. А, той за деня беше 10 см цвят FireTiger на Canniball shad от SavageGear. Е аз упорствах на какво ли не , обаче след като сложих и аз таз примамка почти моментално имах удар и се сборихме с ...

Полудневен „канибалски“ силиконов излет на 21.02.2016

Полудневният ни излет до Пясъка бе наложителен - поради важни лични причини на Валката - затова тръгнахме още в 6,30. Натоварихме гемийките и след около час вече бяхме на вода . Тъй като времето ни бе ограничено заложихме на по-къси гребни дестинации до точки , които бяхме маркирали от предни излети в близост до брега. Дълбочините, на които закотвихме каяците бяха около 13-14м ,тъй като пасажите от множеството рибки преминаваха в тези водни слоеве. Дъждът от събота бе замътил още малко водата, затова заложих на примамки с по-светли цветове. Реших първото хвърляне за деня да бъде на един добре познат силикон, който за мен бе един от фаворитите ми и не сбърках- още с падането му на дъното и след ...