Пъстърва

Излети за балканска пъстърва през 2020 година

През 2019 година така и не направих нито един излет за балканска пъстърва. Основно излетите ми бяха фокусирани върху риболова река Марица. Изобщо не знаех какво се случва с пъстървовите места и затова реших през 2020 година да направя поне един тематичен излет за пъстърви и да видя как е положението. В този репортаж, съвсем набързо и обзорно, ще публикувам няколкото пъстървови излета, които се броят точно на пръстите на едната ми ръка. 🙂  Откриването на пъстървовия сезон беше съвсем символично - белязно с присъствие на реката и приятелска сбирка за хапка-пийка, отколкото за риболов. Следващият, но смислен, излет бе чак ...

За балканки 2018 -2

Ах тия балканки.... 🙂 Въпреки, че предния излет не бе кой знае какво и слуката не беше голяма, реших да дам още един шанс на балканките. Бяха изминали почти 3 седмици откакто ги бях потърсил за последно. Денят бе празничен - 6-ти септември! Малко преди 8 часа бях на реката, а там имаше и други колеги, които като мен отбелязваха националния празник, първом с риболов. 🙂 Настаних се на перспективен вир и първия ми избор за примамка бе воблер - Storm Gomoku Dense T, със сменени куки на DUO Spearhead Ryuki Single Hook в размер 9. Подадох воблера до отсрещния подмол ...

За балканки 2018

Средата на декември е. Навън времето е лошо - студено е, вали дъжд, а някъде из страната и виелици се вият, та какъв по-хубав повод от това да седна и да драсна набързо един летен репортаж. 🙂 Така и така този уикенд не остана време за риболов, то поне едно разказче да спретна... и то какво само - за пъстърви, които към момента са в забрана, поради настъпването на размножителния им период. 🙂 Бях ви споменал, че в края на март тази година, реших да обърна внимание за първи път на балканките. „Откриването“ ми беше пълна трагедия откъм риби. За 5-6 ...

За пъстърви през месец юли

През юли месец направих два успешни пъстървови излета в рамките на една седмица. Прекарвах почти по цял ден, разхождайки се по бреговете на реката. При първото ми посещение на реката, хванах много американки и балканки. Рибите се придържаха в най-големите бързеи. Няколко дена след първият риболов, направих и втори на същата река. Времето през тази седмица беше стабилно и предполагах че ще има същата добра активност както беше по време на първия излет. Рано сутринта при първото ми посещение на реката, активни риби нямаше, но за сметка на това...безброй спиращи дъха гледки. След 10:00ч. имах няколко проследявания на пъстърви след ...
/ / Пъстърва, Риби, Риболов

За да хванеш, трябва и да пуснеш! …

***зарибяването и писането на текста се извърши в началото на месец септември*** За да хванеш, трябва и да пуснеш! Или как зарибихме с Балканска пъстърва. От много време си говорим, как ще зарибим някой гьол с щука и ще си ловим трофеите на закътано местенце. Годините се нижат, а ни все така никак не я вършим таз работа...а иначе с купуване на водоем бяхме започнали плана. В крайна сметка се насочихме към пъстървовия риболов и разпространение. Взе да ни писва от опoсканите реки и имахме идея да зарибим наше си мqсто. Преди 10 дена събрах четата и казах, че имам ...
/ / Пъстърва, Риболов

В търсене на распера намерихме пъстървата

Распера е една такава особена риба, която все ме влече, но още не съм и се отдал напълно. Случва се чат пат да го търся, но завидни успехи все още нямам. Живко, като мой местен гид в распероловенето реши да ме заведе за риба по неговия край. Аз го бях водил на мое място, на което успя да хване мисля около 2 килограмов распер с лайта. Аз на неговото място едва спасих капото с един кефал. И ето че пак дойде време да ме води за този хищник на голямата река (е не Дунава, за мен и Марица е голяма) ...

Откриване с въдица и риби

Най-накрая открих пъстървовия риболов с ловене и улавяне. От последните няколко ходения ми останаха само разходките, стотици километри преходи (десетки от които по черни пътища по билото на Стара планина), както и красиви гледки. В някои от случаите дори не стигах до ваденето на въдицата от багажника, въпреки че бях тръгнал целенасочено за риба. В крайна сметка дойде момента, в който реших да отида наистина за риба, като отделя повече време за риболова, пък и най-накрая да докосна някоя петниста. Свърших със задачките за деня и след обяд вече бях на път към рекичка, на която бях ходил веднъж за ...

Последните пъстърви 2017

Ето, че настъпи моментът да разкажа и за неофициалното ми закриване на пъстървовия сезон, което всъщност се превърна в официално такова поради ред причини. 🙂 В средата на септември направих един чудесен излет подплатен с много слука, красиви моменти и малко гадости, които "живеят" във всяка една българска река, било то пъстървова или не. Много обичам рано сутрин, когато заедно с прохладата носеща се от реката, да вдишвам и свежия аромат на дивата мента, която расте по бреговете й. Ето, че отново тази ароматерапия пълнеше дробовете ми и ме зареждаше положително, докато търсих златото на нашите реки - блаканските пъстърви ...

Летни пъструшки 2017

Здравейте, приятели и колеги! Лятото бавно си отминава, но остават спомените за добрите и лошите излети, които сме направили през топлите месеци. Сутрините вече са по-хладни и лека-полека режима на хранене на хищниците ще започне да се изменя. С голямото есенно хранене идват и големите надежди за улов на така търсените и мечтани трофейни хищни риби. До момента направих доста интересни излети и имам много материали да ви покажа, но нещо времето не ми достига за това. Май имам на разположение повече време за риболов, отколкото за писане на фото разкази. Нека, май така е по-добре, погледнато от моята гледна ...

В търсене на пъстървите

Здравейте приятели и колеги! Не знам дали усещате, но тягостни години настанаха за българския риболов. Въпреки това, ние все така не се отказваме от практикуването на любимото ни хоби и с балканския си инат продължаваме да ходим по любимите ни места с надеждата, че все някоя рибка е изкарала късмет и не е станала жертва на браковците. Търсим тази рибка така, както златотърсачите упорито търсят злато. За съжаление трябва да кажа, че може би си заслужаваме съдбата, по една или друга причина. Докато мълчим и замитаме проблема под килима ще е така. 😉 Следващия фото разказ, който ще споделя с вас ...

Петнистият опиум

Още от детските си години, помня коктейла от чувства, в който се потапях, когато с пръчка в ръка тръгнех към реката. Като един парфюм с разлини ароматни нотки, риболовната страст заливаше сетивата ми с хаотични усещания, като нетърпение, еуфория, любопитство, оптимизъм, напрежение, загадъчност и непреодолимо желание да заметна въдицата час по-скоро. Колкото повече наближавах, толкова по-силни и трескави ставаха тези усещания и нямаше друго изкушение на този свят, което да ме накара да се върна обратно. Сега, над 30 години по-късно, когато запаля колата и тръгна към реката, тази риболовна страст продължава да опиянява сетивата ми със същия букет от ...

Магия на точки

Ето, че дойде края на работната седмица, а с него и времето да се избяга от горещените в града. Нарамихме багажа и бригадата тръгнахме из балкана. Освен всички необходимо за бивакуване на открито, моя спътница в гората беше въдичката, прилежно прибрана в тубус. Тубуса го играеше роля една тръба от ВиК магазина. Не изглежда много лайт всичкото това оборудване, но все пак... Пихме по няколко бири, времето взе да се разхлажда, пътникопотока по реката също спадна. Това беше и моето време, все пак трябваше да се прибера и по светло. Грабнах въдицата и се запътих още по-нагоре по течението, в ...

Успешният излет

Вчера направих най-успешният си пъстървов риболов. По стара българска традиция (всъщност моя) не повторих реката. От няма и 10-тината си риболова, в търсене на петнистата, никога не съм бил на същото място. Изключение прави неколко дневен излет, като тогава смених и местата в различните дни. Може би и това беше причината да бъда капо, но за там е нещо обичайно явно. Често виждам ваши репортажи от същото място, където сте се прибрали само с мускулна треска, но не и снимки с риби. Само в два от случаите съм хващал в края на риболова, като в останалите съм хващал в рамките ...

Вечерен спининг за сладки сънища

Повечето колеги постоянно се оплакват от липса на време за риболов. Времето наистина е най-ценния риболовен аксесоар, много по-важен от скъпите въдици и примамки. Всички се оплакват от неговата липса, времето не може да се намери по магазините, на никаква цена. Ходя често на риболов и всички ме питат откъде намирам време. Отговорът е много прост - крада го. Времето се краде, не се купува, не се подарява. Краде се от работа, краде се от семейство, краде се от съня и най-вече от телевизия, кръчми, безмислени раздумки и прочие. Казано с две думи - въпрос на приоритети. И така, за ...

Пъстървови приключения

Събудих се сутринта и първата ми мисъл беше риболов, а все още ми се спеше прекалено много. Реших, че ще полежа малко и ако не ми мине ще се ходи за риба и без това даваха времето да се разваля следващите дни, а и аз традиционно преди изпити , вместо да уча ходя за риба да си наместя чакрите. Полежах малко, обаче пусти мерак не минава и беше ясно , ще се ходи , но трябваше да се разбързам и да тръгна рано, преди да започнат сутрешните задръствания. Събрах в един сак с който ходя на тренировки уж нещата , ...

Пъстърва по маловодна планинска река

Здравейте колеги, След като почти съм зарязал риболова по реки заради пустият му каяк 🙂  беше време поне да закрия пъстървовия риболов  със едва 4 -тия си целенасочен пъстървов излет за тази година. Прибирайки се от Ловеч се сетих , че минавам прекалено близо до Бяла река , която по това време на годината страда от маловодие , но пък дори и да няма риба красотата на този район е поразителна и си струва дори само разходката. Реката ме посрещна както и очаквах - малка и адски бистра , което поставяше на изпитание способностите ми да се прикривам като партизанин ...
/ / Пъстърва, риболов, Риболов

Пъстървата – господарят на планинската река

Отново се впуснах в преследване на петнистите, целта беше да търся големи по непристъпни места и на по-големи воблери. Взех три кутии една с 5 сантиметрови примамки, една със 7см, и една голяма с до 10 сантиметра, които да редувам според вировете. На миналия риболов имах празен удар на HZL 5 см и реших да  почна с него, много приятна за работа примамка. Държи се добре в течение, постига големи дистанции за размера си и реагира страхотно на туич+собствена игра, идеален за почти всякакви ситуации. Както си го разучавам туич-туич пауза след това 3-4 оборота изведнъж воблера спря засякох и ...

Пъстърви в ледена родопска река

Здравейте колеги и приятели, В неделя - 20.03 беше предвидено почистването на язовир "40 -те извора" от местната ловно-рибарска дружинка , която превърна това язовирче в едно прекрасно място за отдих и риболов. За съжаление  многогодишното рибарско присъствие беше оказало своето влияние  , но с дружни усилия успяхме да извозим близо 100 големи чувала с боклук. В ранният следобед реших ,че все пак е време да открия пъстървовия риболов и се запътих с новата си гега Tailwalk Keison Runsback с тест до 18 грама към ледената пъстървова река над Бачково 🙂 А тя голяма , снежна и адски бистра. В това ...

Риболов на трофейни пъстърви в студена и висока вода

Риболов на трофейни пъстърви в студена и висока вода - автор Асен Рачев. Нуждата от „постоянни“ излети за пъстърва, през всякакви сезони, атмосферни и други условия, е непреодолима… Винаги съм подготвен – дали тръгвам целенасочено, или просто пътувам за някъде. Най-обичам, когато пробвам случайни дестинации и/или стари перспективни, но позабравени, да ме изненада тежка пъстърва. Имал съм щастието редица пъти да изпитам тази емоция. Така се случи и тази седмица. В зимно-пролетния сезон, особено в последните няколко години, често реките са с висок дебит, синкаво-зеленикава вода, движеща се на талази, което при средните реки е винаги успешен момент за улавяне ...

Пъстървовото (НЕ)откриване 6.02

Здравейте колеги, Тъй като 1 -ве февруари се падна в понеделник - то откриването на пъстървовият сезон се отложи с цели 5 дни , но пък денят се оказа прекрасно слъчнев за февруaри и макар да подухваше студен вятър беше приятно за риболов. За това дълго чакано мероприятие на гости ми беше не без известният с големите си риболовни успехи в улова на пъстърва  Николай , известен повече като БашМайстора 🙂 Е, избраната дестинация носеше доста рискове от валат по това време на годината и въпреки  грандиозните  ни опити , смяната на примамки и извървяните километри , не успяхме да ...

DUO Spearhead Ryuki Sinking – пъстървовият боец

DUO е сравнително нова марка за риболовни примамки , но пък това сякаш и помогна да избяга от стериотипите и ограниченията на много други компании и да прави интересни и иновативни неща в почти всеки вид спинингов риболов от дъното до повърността , от морето до високопланинските реки , от басов  до пъстървов риболов. Тъй като откриването на пъстървовият риболов е след по-малко от 2 седмици то отново актуален става кошмарът на петнистите красавици , а именно моделът Spearhead Ryuki , като тук ще поговорим за неговата потъваща модификация , с която именно стартира презентацията на този иновативен модел. Когато ...