Начало

Щуки от каяка в топъл есенен ден

Здравейте колеги, Времето за целенасочен риболов на щука настъпи и с колега каякар решихме да се натопим в неделя по обед (02.10) след като облаците се раздигнаха и вятърът реши да поспре поне малко. Дестинацията трябваше да е близка и за това изборът не беше много голям и падна върху близка баластриера, която като пристигнахме се оказа ,че навсякъде окупирана от хора по брега 🙂 Е, ние с каяците имамхме възможност да обловяваме места недостъпни за човешки крак. Започнахме с ...

Първи есенни щуки

Дойде време и за първия за годината есенен риболов на любимоя ни хищник - Нейно Величесто Щуката. Жулиан и Мартин се бяха разбрали за ден, но не и за място. Поканиха ме на излета, като даже май на сутринта решихме къде да бъдем - на обичайното място. Самостоятелно успявам да отскоча до нови или вече позабравени местенца, но когато сме повече хора все залагаме на сигурното и не рискуваме с малки водоемчета, в които положителния резултат не е подсигурен. Мартин ...
/ / Риби, Риболов, Щука

МарицаTHRILL 2017

На 9-ти септември направихме с мои приятели отново един страхотен излет на река Марица в среднито течение. Може да се нарече страхотен, защото отново имахме разнообразна и добра слука на различни видове хищници, както в предните излети – (фото разказ 1, фото разказ 2). По време на излетът се случи нещо необикновено. Сигурен съм, че повечето спинингисти от вас ще разберат какво е то, прочитайки материала. Бяха изминали десет дни от последния успешен излет на Марица. Отново надвечер бяхме с ...

Щукарски успехи през есента

Удоволствие е да се ловят активни риби налитайки с все сила върху примамките, но да провокираш и надхитриш лениви щуки, удоволствието е още по-голямо.През изминалите дни направих три излета. След работа не остава много време, деня накъсява, стъмва се по-рано и за риболов разполагам с по 1-2 часа. Първият ден времето беше много студено, ветровито и мрачно. Облових по плитките и обрасли места с дълбочини от 2-3 до 5 метра без успех. Преместих към по-дълбоките зони. Заложих на Fiiish Black ...
/ / fiiish, Риби, Риболов, Щука

Fiiish Black MInnow и щуката – част 4

Здравейте колеги , Когато писах първите си публикации , иновативният силикон Fiiish Black Minnow тепърва навлизаше сред българските риболовци и беше нещо непознато и в предвид цената му  не предразполагаше към много тестове поне от брега , където късанията са често явление дори и с този незацепващ монтаж. В първите ми 3 части от описанието на този силикон детайлно описвам какво и как при риболовът му най-вече на костур и бяла риба, където резултатите при изпозването му превишават в пъти ...
/ / fiiish, Силиконови примамки, Щука

Летни пъструшки 2017

Здравейте, приятели и колеги! Лятото бавно си отминава, но остават спомените за добрите и лошите излети, които сме направили през топлите месеци. Сутрините вече са по-хладни и лека-полека режима на хранене на хищниците ще започне да се изменя. С голямото есенно хранене идват и големите надежди за улов на така търсените и мечтани трофейни хищни риби. До момента направих доста интересни излети и имам много материали да ви покажа, но нещо времето не ми достига за това. Май имам на ...

Последни летни щуки

Не знам защо, но много хора смятат, че щуката се лови в късна есен. Това съвсем не е така и го доказва опитът ми с риболов на летни щуки. Преди седмица направих може би последният си такъв за сезон 2017, тъй като ангажиментите ме притискат, а есента настъпва. Рядко имам възможност за вечерен излет, тъй като за тази хищник ходя преди изгрев, а до вечерта не ми се остава в жегите. Вечер пък уморен да прибираш такъми, лодки и т.н ...

Отново за кефали по Марица

Серията от добри риболови за малки хищници на река Марица продължи! Нахъсан от предните излети, в последните дни на август месец отново направих две разходки до средното течение на Марица. През деня времето бе облачно с краткотрайни превалявания от дъжд, като дневните температури се понижиха значително. Надвечер преваляванията спряха и се отвори прозорец за риболов. Разбира се това време бе моментално запълнено от любимото хоби и без да се чудя се отправих към реката. Замятах трескаво примамките в търсене на ...
/ / кефал, Риболов

За кефали по Марица

Здравейте, приятели и колеги! По-миналият уикенд направих два страхотни излета на река Марица и имах отлична слука на кефали, подплатена с няколко бонуса - направо не е за вярване. Тези добри слуки ми дадоха повод за написването на този фото разказ, който ще е малко дълъг и затова ви съветвам да го прочетете в извънработно време, но така е като има какво да се покаже и разкаже. 🙂 Надвечер решихме да направим съвместен излет с братовчед ми Мишо, който покрай мен ...

Бързи щуки в голяма жега

Здравейте, Отдавна не съм описвал риболовен излет , но упорстването да се търси риба със силикони в голямата жега около Пловдив се оказа найстина много трудно занимание и поне при мен не се увенча с никакъв успех 🙂 Е, и други фактори ме задържат все повече време в къщи и сега ще се наложи много точно да планирам излетите си защото времето за тях ще е оскъдно. Но, стига оплакване и оправдания. В неделя сутрешният риболов пропадна , но нямаше ...

Летен микроджиг 2017

По-миналият уикенд (19-20 август) реших да се отдам на нещо по-нетипично - летни микроджигови страсти. Повод за това ми даде една възможност да пробвам UL спининг с плътен връх. До този момент не бях пробвал подобен спининг и любопитството в мен беше голямо. 🙂 Размерът на брейда, който ползвах ми дойде "дебелашки" за това упражнение - Gosen-W 4ply Green в размер №1 по японската класификация, но тъй като не разполагам с друг по-тънък, а и нямаше смисъл за два риболова ...

Активизиране при захлаждане

Времето най-после се оправи, а с него се активизираха и рибите. За мен "оправяне на времето" е момента, в който вече не умираш от жега стоейки на сянка в 10 часа сутринта. Става дума за онези дни от лятото, когато дневните температури достигат 40 градуса по Целзий, а за стоене на слънце, пък камо ли движение не може и да става дума. Та най-после дойде мига, в който ще попревали, ще се появи някое облаче, а по обяд няма да ...
/ / Бяла риба, костур, Риболов

В търсене на пъстървите

Здравейте приятели и колеги! Не знам дали усещате, но тягостни години настанаха за българския риболов. Въпреки това, ние все така не се отказваме от практикуването на любимото ни хоби и с балканския си инат продължаваме да ходим по любимите ни места с надеждата, че все някоя рибка е изкарала късмет и не е станала жертва на браковците. Търсим тази рибка така, както златотърсачите упорито търсят злато. За съжаление трябва да кажа, че може би си заслужаваме съдбата, по една или друга ...

Това не е риболов

Здравейте, колеги риболовци! Започвам фото разказа си с една фраза: "Това не е риболов ...", която все по-често изричаме с моя добър приятел Видю Видев на края на съвместните ни риболовни излети, след като сме анализирали как е протекъл дадения риболов. Тази фраза всъщност е извод, до който стигаме все по-често. Така реших и да озаглавя новия ми фото разказ. Повярвайте ми има защо. 😉 Разбира се, не може всеки път да пишем за хубавите неща и да казваме колко ...

Мечтаният излет

В събота Берое (Стара Загора) игра мач от ППЛ с Пирин (Благоевград), като завършиха наравно (1:1). Какво общо има това с риболова ли? Общото е, че след мача се виждаш с приятели и пиеш бира край стадиона. Стана дума за риболов и "покажи му, покажи му". Каквко да ми покажат ли, ами какви риби са хванали предните дни. Гледам аз прилична щука, около 2,5 килограма и една по-дребна. За от брега на жива рибка в жегата е направо супер. Питам ...

Летни щуки 2017

В средата на юли направих два излета през уикенда. Единият бе посветен специално на щуките, а втория бе с цел риболов на костури, но слуката от костури беше слаба и преобладаваха основно щуките. 🙂 За уикенда синоптиците прогнозираха, че в България ще навлезе студен фронт и ще захладнее. Така и стана. Максималните дневни температури паднаха с около десетина градуса и се понижиха до около 26 градуса, облачността бе значителна и на места с кратки превалявания. Съботната утрин беше доста хладна ...

Шарена слука

Здравейте приятели, колеги спинингисти и читатели! След морската одисея направих няколко излета по нашите водоеми, като слуката ми бе доста разнообразна. От там дойде и името на настоящия фоторазказ - "Шарена слука". В края на юни и началото на юли жегите бяха безмилостни. Това налагаше да правя кратки излети надвечер или сутрин рано. На първия излет, имах малка изненада на Salmo Minnow 5S WOD. Много агресия притежава тази риба. Гледате я, че обикаля съвсем спокойно наоколо, но подадете ли й плячка ...

Риболов със спининг в горещите дни

Въпреки горещите дни с температури надминаващи над 35 градуса, риболовната треска не ме пуска. Изминалите дни разполагах със свободно време и вместо да седя на хладина у дома, направих три прекрасни излета по никое време. Казвам така по никое време, защото не съм ставал рано да гоня сутришна активност. По местата  ходих около и след 13:00 часа, когато дори и влечугите се криеха на сянка. И трите риболова ги направих по поречието на река Тунджа и баластриерите от с.Ягода до ...

Юнски дневник от Тасос 2017

Здравейте приятели и читатели на spinning365.com! Леко се позагубих с моите фоторазкази, но за всичко това си има обяснение. 🙂 От 18 до 24 Юни бях в почивка и то не каква да е, а морска почивка. Ето, че морските ми закачки продължават и тази година. Не спирам да експериментирам и да пробвам нови неща (къде стандартни, къде нестандартни) в морския спинингов риболов от брега. Все още има някои работи, които не са ми ясни в този риболов и тепърва ...

Костури в жегата на яз. Пясъчник

Здравейте колеги и приятели, Както са казали хората - Всяко зло  - за добро! , но пък го има и обратният вариант "Правиш добро - но става добро за другите и лошо за теб". Какво имам в предвид 🙂 Ами след като от 3 години се грижим за яз. Пясъчник и вадим мрежи през зимата и най-вече забраната за риболов , то язовирът буквално се напълни с риба , но в предвид разположението му на равнинен такъв и използван само ...

Петнистият опиум

Още от детските си години, помня коктейла от чувства, в който се потапях, когато с пръчка в ръка тръгнех към реката. Като един парфюм с разлини ароматни нотки, риболовната страст заливаше сетивата ми с хаотични усещания, като нетърпение, еуфория, любопитство, оптимизъм, напрежение, загадъчност и непреодолимо желание да заметна въдицата час по-скоро. Колкото повече наближавах, толкова по-силни и трескави ставаха тези усещания и нямаше друго изкушение на този свят, което да ме накара да се върна обратно. Сега, над 30 години ...

Първото море

Дойде най-после времето, в което ще замина на семейна почивка по гръцкото море. За него се бях подготвил от по-рано, набавил си нужните примамки и познания. От многото снимки и коментари, знаех че задължително ще нося силикони Fiiish Black Minnow и малки пилкери, за които очите ми отвори Петко от местния риболовен магазин. Същият той ми сподели и места и часове за риболов, с които разбира се се съобразих. Нямаше и как да не го направя, тъй като за 10-тината ...

Риболов в Гърция със спининг от брега – част 2

Продължаваме с 2 -рата част на риболовът на море в Гърция с може би най-важното - това как по правилен начин да водим избраните примамки. Отново големи благодарности на колегата Росен Маринов  за споделената информация. МАЛКО ЗА ПРОВОДКИТЕ: Воблери и баракуди: Противно на основното схващане, че баракудите искат по-бавна проводка и паузи, което е напълно валидно за по-студените месеци, но при мен поне за последните 3 риболова от края на април до този, баракудата искаше средни и средно бързи проводки. Почти ...

Риболов в Гърция със спининг от брега

Здравейте , Публикуваме без съкращения или каквито и да е промени разказът на колегата Росен Маринов за успешният риболов на него и компанията му на гръцкото море! ОБОБЩЕНИЕ И РАВНОСМЕТКАТА или кои примамки се оказаха най-успешни в ръцете на трима ни - мен, Петър и Ники в края на Юни в бруталната жега. В горещата супа уловихме общо: 7 лаврака , 8 баракуди, 2 ската, 1 маятико, 2 кокалита, 6 щири, груперчета и още някви кафяво черни риби по педя ...

Магия на точки

Ето, че дойде края на работната седмица, а с него и времето да се избяга от горещените в града. Нарамихме багажа и бригадата тръгнахме из балкана. Освен всички необходимо за бивакуване на открито, моя спътница в гората беше въдичката, прилежно прибрана в тубус. Тубуса го играеше роля една тръба от ВиК магазина. Не изглежда много лайт всичкото това оборудване, но все пак... Пихме по няколко бири, времето взе да се разхлажда, пътникопотока по реката също спадна. Това беше и моето ...
/ / Пъстърва, Риболов

Сомско откриване…. на платено.

Здравейте колеги, След като пъстървовите ми излети макар и малко не се увенчават с никакъв успех , а след падането на забраната на щуката няма нищо запомнящо се, очаквах с нетърпение започването на костурския сезон , който обаче продължава тенденцията ,че  някакъв карък ме е налегнал и почти няма никаквъв успех. И така времето си минава без да има нищо за отбелязване и само страхотните репортажи на колегите ми вдъхват надежда ,че все пак не съм забравил тотално как се ...
/ / Риболов, сом

Успешният излет

Вчера направих най-успешният си пъстървов риболов. По стара българска традиция (всъщност моя) не повторих реката. От няма и 10-тината си риболова, в търсене на петнистата, никога не съм бил на същото място. Изключение прави неколко дневен излет, като тогава смених и местата в различните дни. Може би и това беше причината да бъда капо, но за там е нещо обичайно явно. Често виждам ваши репортажи от същото място, където сте се прибрали само с мускулна треска, но не и снимки ...
/ / Пъстърва, Риболов

Вечерен спининг за сладки сънища

Повечето колеги постоянно се оплакват от липса на време за риболов. Времето наистина е най-ценния риболовен аксесоар, много по-важен от скъпите въдици и примамки. Всички се оплакват от неговата липса, времето не може да се намери по магазините, на никаква цена. Ходя често на риболов и всички ме питат откъде намирам време. Отговорът е много прост - крада го. Времето се краде, не се купува, не се подарява. Краде се от работа, краде се от семейство, краде се от съня ...

В търсене на митичните костури.

Реших след работа да отида за риба, звъннах на Сандо и рaзбрах, че на Пънча е зле положението и риби няма, обаче все пак се разбрахме да влезем и да ги потърсим. Язовира ни посрещна така: Докато аз спокойно се оправям и си снимам Сандо хвана две бързи сулки и един клен , пусна ги обратно и продължи да си мята на воблера убиец. Сложих един силикон и започнах да настоявам , по едно време нещо причука и извадих едно ...

Лайт с метален повод

След като вчера изтървах голяма голяма риба, която замина с воблера ми, днес вече се бях подсигорил с метален повод. Използвах готови, приличат на струна за китара. Може да звучи странно да търсиш щука с лайта, но ми е нова въдичка, а щукарката си стои вкъщи. Обиколих езерото и видях вчерашната щука, почиваше си на обичайното си място. Имаше налепи по тялото, същите които имат и умиращите каракуди, обикалящи с дни в чакане нещо да ги изяде. Пробвах я с ...