Начало

Щуки на повърхността – Pontoon 21 Loco Perro

Здравейте колеги и приятели, Остава още малко време до откриването на щуката като обект за СПОРТЕН риболов и на мен още ми държи влага как на миналогодишното откриване една зъбатка около 4 педи злобно ми отмъкна уолкър -а на педя дълбочина , за което аз си бях 100 % виновен , но... каквото такова. След тази случка наблегнах основно на риболов на повърхността и ето ги моите  предложения ( в няколко части) за това какво не трябва да липсва във ...
/ / Pontoon 21, Воблери

Пъстървата – господарят на планинската река

Отново се впуснах в преследване на петнистите, целта беше да търся големи по непристъпни места и на по-големи воблери. Взех три кутии една с 5 сантиметрови примамки, една със 7см, и една голяма с до 10 сантиметра, които да редувам според вировете. На миналия риболов имах празен удар на HZL 5 см и реших да  почна с него, много приятна за работа примамка. Държи се добре в течение, постига големи дистанции за размера си и реагира страхотно на туич+собствена игра, ...

В търсене на пролетния кефал

Здравейте приятели.След поредицата от мрачни,дъждовни,ветровити дни над Габрово днес слънцето макар и за кратко успя да огрее.Разполагах със свободно време следобед и без да му мисля много грабнах апарата,спининга,подкарах си колелцето и не след дълго бях на реката. Но за жалост не всичко бе както трябва.Местата които исках да обловя реката течеше бозава.Започна се каст след каст и въртележка на примамки и смяна на места. Движех се нагоре по течението.За миг се зарадвах когато видях че Янтра е бистра,а замътването ...
/ / Риболов

Гигантски сом на спининг от река Марица

Здравейте колеги и приятели, С позволението на моя много добър приятел Петър Александров публикувам тук неговят разказ за най-големият сом хващан някога на река  Марица със спининг ( или поне до колкото ни е известно). Материалът е публикуван без каквато и да е корекция 🙂    Ех, колеги от дълго време не бях писал истории из родните форуми за моите риболовни излети, но тази случка трябва да се опише детайлно. Заветната дата 20 март 2016г. ме направи щастлив с това, ...

Пъстърви в ледена родопска река

Здравейте колеги и приятели, В неделя - 20.03 беше предвидено почистването на язовир "40 -те извора" от местната ловно-рибарска дружинка , която превърна това язовирче в едно прекрасно място за отдих и риболов. За съжаление  многогодишното рибарско присъствие беше оказало своето влияние  , но с дружни усилия успяхме да извозим близо 100 големи чувала с боклук. В ранният следобед реших ,че все пак е време да открия пъстървовия риболов и се запътих с новата си гега Tailwalk Keison Runsback с тест ...

Последни щуки на повърхността за 2015 година

Здравейте приятели на риболова, Ще ви разкажа за един мой късно есенен излет провел  се на 17.11.2015г. Заедно с  риболовното ми другарче се ориентирахме към нова за нас дестинация -яз.Йовковци.Рано сутринта бяхме край водата, а тишината и спокойствието на Еленския балкан бяха единствено нарушавани от песните на птичките и тук там припуквания на клони мачкани от препускащо стадо сърни в гората над нас.Като за старт започнахме да джигосваме,още с първите проводки катанката на Криско се сгъна и реализира първата му ...

Риболов на трофейни пъстърви в студена и висока вода

Риболов на трофейни пъстърви в студена и висока вода - автор Асен Рачев. Нуждата от „постоянни“ излети за пъстърва, през всякакви сезони, атмосферни и други условия, е непреодолима… Винаги съм подготвен – дали тръгвам целенасочено, или просто пътувам за някъде. Най-обичам, когато пробвам случайни дестинации и/или стари перспективни, но позабравени, да ме изненада тежка пъстърва. Имал съм щастието редица пъти да изпитам тази емоция. Така се случи и тази седмица. В зимно-пролетния сезон, особено в последните няколко години, често реките ...

Утре започва от днес…

Здравейте приятели и колеги, В неделя (13.03.2016 г) се проведоха 2 отделни рибарски протеста , но по своята същност, искания и проблеми те всъщност бяха едно ЦЯЛО! Едно ЦЯЛО което идва да покаже ,че търпението вече е изчерпано , че хората които не избягаха през терминал 2 смятат да вземат нещата в свой ръце и да ДЕЙСТВАТ извън групи и страници в интернет и форуми.... Те бяха, и ще са там ,където е проблема , на открито под дъжда , ...

За боклуците и хората !

В края на миналата година, когато бях на риболов по река Марица до Димитровград, се натъкнах на мнооого грозна гледка край бреговете й : Такава ни е Държавата за съжаление....що за човек трябва да си, за да си изхвърлиш гумите от бизнеса в трап изкопан от хора, които преди време са взимали пясък от коритото....?!? Освен този куп, съществуваше и още един, малко по-отдалечен от коритото, но с над 200 автомобилни гуми ! Яд ме е, че тогава не снимах ...

Целогодишна забрана за риболов във водни обекти за периода 2016-2018г. !

Здравейте колеги риболовци, приятели и съмишленици! Днес на сайта на "Министерството на земеделието и храните" бе публикувана : "Заповед на министъра на земеделието и храните за въвеждане на забрана за извършване на риболов във водни обекти по чл. 3, ал. 1, т.1 и 2 от Закона за рибарството и аквакултурите през 2016, 2017 и 2018 г." С тази заповед, се забранява изцяло риболова на някои водоеми и части от водоеми в периода от 2016г. до 2018г. включително. В 4.2 ще ...

Разделяй и владей… и разрушавай.

Здравейте на всички, Покрай многото събития, които ни заливат последно време и все свързани с любимите ни хобита  ( и все негативни като забрани , ВЕЦ-ове и друго разрушение) било то риболов и къмпингуване на открито някак си в главата ми изникна една мисъл на един велик човек - Мартин Фридрих Густав Емил Нимьолер. Когато нацистите дойдоха за комунистите, аз мълчах; не бях комунист. Когато дойдоха за социалдемократите, аз мълчах; не бях социалдемократ. Когато дойдоха за тези от профсъюзите, аз мълчах; ...

Бели рибки на яз. Пясъчник

Здравейте колеги и приятели, Поради малкото време и липсата на каквато и да е информация за риболов освен тролинг ( което за мен е далече от тази дума ) , с колегите каякари се отправихме отново към яз. Пясъчник. За валатът на 3 от 4 -те каяка на вода на връх 3 -ти март е описал прекрасно колегата Петър Бургов ,  а тук ще драсна по-скоро информация за един интересен тест на влакно с размер по японската номерация цели 0.2 ...

Kayak Subaru Fishing Team

След малък застой откъм риболов, вчера една част от пловдивската каяк група посетихме отново любимият ни язовир, като този път влязохме от Староселският ръкав за да разнообразим последните ни посещения откъм бунгалата . Сбирката ни бе по тъмно, като зеленият отбор бе натоварен на сивото Субару, а оранжевият на зеленото... След кратка закуска и малко офроуд в близост до Бански дол, пристигнахме на мястото където се пуснахме на вода- И оттам се започна голямото търсене на рибките. Ама нещо -тях ...

300 метра мрежа на 26.02.2016г – яз. Пясъчник

Здравейте колеги и приятели, При поредното претърсване на язовир Пясъчник в ранните часове на 26.02 от 2 лодки отново беше заловена, макар и малка мрежа в работно положение точно пред заливът , който е окупиран от риболовци на каракуда вече 2 -ра седмица. Дали колегата риболовствал там в неделя заедно с приятелите си би се похвалил с тази слука,  ако мъжете от Фронтът за борба с бракониерството не бяха извадили тази мрежа преградила целия залив? Колеги рибари , разберете го ...

Бърз неделен риболов 21.02

Здравейте колеги и приятели, В неделя отново 2 -та каяка решихме да атакуваме на близо  щото за 4 часа дето ми бяха отпуснати това е най-добрата дестинация - не губим време в път , а и рибки чат пат излизат не , че сега им е времето на яз. Пясъчник 🙂 И така , на познатите близки места до дупката, аз си къпя силиконът , а Петьо ги лови.... 🙂 Ама кой каквото може да прави и може да уцели ...

Полудневен „канибалски“ силиконов излет на 21.02.2016

Полудневният ни излет до Пясъка бе наложителен - поради важни лични причини на Валката - затова тръгнахме още в 6,30. Натоварихме гемийките и след около час вече бяхме на вода . Тъй като времето ни бе ограничено заложихме на по-къси гребни дестинации до точки , които бяхме маркирали от предни излети в близост до брега. Дълбочините, на които закотвихме каяците бяха около 13-14м ,тъй като пасажите от множеството рибки преминаваха в тези водни слоеве. Дъждът от събота бе замътил още ...

Неделни 20- градусови занимания с „влюбени“ рибки !

В денят на влюбените и почитателите на виното (а аз съм един от тях) отново посетихме яз. Пясъчник Времето бе перфектно, рибките - много и активни -движейки се в слоевете между 12 и 14м., а температурата на водата сутринта тръгна от 5 градуса и стигна 8,5 в края на деня. Явно това бе причината пасажите да се насочват и движат към по-топлите и плитки учасъци на язовира. Първата ми рибка за деня бе костур , който след момента на засичане ...

Февруарски проверки на яз. Пясъчник

Здравейте приятели, Това ,че няма информация последно време за яз. Пясъчник ( освен прекрасните риболовни излети) въобще не означава ,че проверките са спряли или пък натискът над гадовете е отслабнал. Да, радостно е ,че въпреки зачестилите проверки - мрежи не са открити  както от нас доброволците , така и от инспекторите на ИАРА , които ходят много често и патрулират както по суша така и по вода. Но ,не само това са добрите новини.... При проверките срещаме все повече хора ...

14.02 – Ден за влюбените в…. риболова

Здравейте приятели и колеги риболовци, На 14 -ти февруари едни празнуват нещо дето опиянявало повече от виното , други разчитат на виното да помогне за достигане до първото опияняване , а ние влюбените в риболова просто отиваме да се срещнем за пореден път с непреходната си любов  към срещата с природата и нейните обитатели. Е, в прекрасният пролетен ден ( температурите бяха над 20 градуса) на яз. Пясъчник бавно , но сигурно животът се пробужда от зимната летаргия и белите ...

Пъстървовото (НЕ)откриване 6.02

Здравейте колеги, Тъй като 1 -ве февруари се падна в понеделник - то откриването на пъстървовият сезон се отложи с цели 5 дни , но пък денят се оказа прекрасно слъчнев за февруaри и макар да подухваше студен вятър беше приятно за риболов. За това дълго чакано мероприятие на гости ми беше не без известният с големите си риболовни успехи в улова на пъстърва  Николай , известен повече като БашМайстора 🙂 Е, избраната дестинация носеше доста рискове от валат по ...

Най-голямата риба е…

... ами изпуснатата , разбира се. Здравейте колеги, В събота на яз. Пясъчник в прекрасно пролетно време успях да си припомня максимата ,че за рибаря най-голямата риба е именно изпуснатата. Язовирът ни посрещна с прекрасна кал по бреговете - истински тест за всеки един автомобил , но не и за марката Субару , което ни позволи спокойно да разтоварим 2 -та каяка Malibu Stealth 9 на само метър от водата и след кратко приготовление се отправихме към начертаният предварително маршрут ...

Коледна кампания „Filstar – зарибяване“

Здравейте колеги ! От 15 Декември 2015 година до 15 Януари 2016 година, премина първата по рода си кампания за набиране на средства за зарибяване на водоеми, която бе организирана от най-големия български вносител на риболовни стоки - FILSTAR . За първи път голяма компания, от риболовния бранш, проявява такова огромно желание да помогне в инициативите за увеличаване на популацията на рибите по нашите водоеми. Изключително сме радостни да обявим , че 1280 лева ще бъдат превърнати зарибителен материал , който ...

яз.Пясъчник 27.01.2016 година

Здравейте колеги и приятели, Снощи яз. Пясъчник отново бе претърсен из основи от "Фронтът за борба с бракониерството"  и за наша голяма радост мрежи не бяха открити което само може да ни радва. По-радостното е, че  получаваме все по-голяма подкрепа и дори на брега се събират колеги , които не само пазят колите докато другите  обикалят и търсят мрежи , а обменят идеи и дават предложения  какво да подобрим  в борбата с бракониерството , как да увеличим рибните запаси и ...

яз. Пясъчник – 250 метра мрежа

И така... И в студа нашите приятели мрежари не мирясват и на -15 градуса пак се опитват да крадат риба от всички нас. И се замислям.. ако с тази упоритост работеха нещо градивно било то някаква работа или бизнес какви ли състояния щяха да са натрупали до сега. Представете си ВИЕ да влизате с надуваем дюшек ( техните лодки са именно такъв тип) в 12 през нощта на -15 градуса с 2 чувала мрежи и в 5 сутринта отново в ...

DUO Spearhead Ryuki Sinking – пъстървовият боец

DUO е сравнително нова марка за риболовни примамки , но пък това сякаш и помогна да избяга от стериотипите и ограниченията на много други компании и да прави интересни и иновативни неща в почти всеки вид спинингов риболов от дъното до повърността , от морето до високопланинските реки , от басов  до пъстървов риболов. Тъй като откриването на пъстървовият риболов е след по-малко от 2 седмици то отново актуален става кошмарът на петнистите красавици , а именно моделът Spearhead Ryuki ...

Риболовът се познава от сутринта…

Здравейте колеги, В предвид прогнозите за застудяване реших да се топна с каяка в петък ( 15.01) в яз. Пясъчник с цел търсене на някоя и друга огладняла бяла риба. Времето го даваха тихо и доста приятно за риболов и само оставаше и рибките да са активни... За съжаление , преди всяко рязко разваляне на времето , така и сега не случвам на каквато и да е активност  , което ми даде време да поразмишлявам относно това  защо и какво ...

яз. Кърджали 11.01.2016 г

За много години, много здраве и щастие. И така ,беше време да се прекъснат 5 -те поредни валата от края на миналата година и началото на тази и с един приятел се отклонихме от стандартните маршрути и забегнахме към язовир Кърджали където никога не сме ходили преди. Той ни посрещна с ниско ниво , остров станал на полуостров и десетки лодки като 90 % от тях бях с Пловдивска регистрация. Е , риба има за всички или поне за тези ...

яз.Пясъчник 11 януари 2016

Здравейте колеги и приятели, И вие бракониери - също. Знаем ,че това ще стигне и до вас и ето какво имаме да ви кажем... Вие не спирате да пускате - ние не спираме да ги вадим. Вие влизате вътре с все повече пари и време - ние ставаме все повече и с много по голяма подкрепа както финансова, така и в жива сила. Вие ставате все по-малко и с все по-малки мрежи - ние ставаме все по-организирани и правим все ...

За господарите на „господарите“ и другите…

Здравейте колеги и приятели, Както знаете наскоро се навършиха 2 години от първата доброволческа проверка на яз. Пясъчник от малка тогава група идеалисти , подкрепени тогава от директорът на ИАРА Пловдив г-н Емин Гюне. За това си време направихме много опити да се свържем с медии или държавни мъже ( или жени ) и да дадем гласност на проблемите с бракониерството което наложи създаването на тази група , която да върши работата на държавния орган... За съжаление всички останаха глухи ...

яз. Пясъчник – 1 км мрежи на 02.01.2016 г – част втора

.... И така, първата мрежа е извадена и рибата пусната обратно. Ами добре , свършихме едно добро дело , дано пък онзи отгоре да ни се отблагодари като ни даде слука. Колегата премести лодката не повече от 300 - 400 метра от края на мрежата, а ние премръзнали  решихме да се стоплим с някое и друга проводка.... Е, отново на мен се падна честа с първото хвърляне силиконът да се оплете в нещо макар да беше незацепващият монтаж на Fiiish ...